۱۳۸۸ آذر ۲۸, شنبه

Alef dot ir

Alef dot ir


حاجی‌بابایی: پيش‌دانشگاهي حذف شده نه راهنمايي

Posted: 19 Dec 2009 07:25 AM PST

 وزير آموزش و پرورش گفت: شوراي عالي آموزش و پرورش ابتدا خبر اشتباهي پخش كرد مبني بر حذف مقطع راهنمايي كه اين طور نيست بلكه پيش دانشگاهي حذف شده است. به گزارش فارس حميدرضا حاج بابايي ظهر امروز در جمع مسئولان آموزش و پرورش سيستان و بلوچستان در چابهار اظهار داشت: براي ايجاد تحول در آموزش و پرورش، تعدادي از محققان اين وزارت، تحقيقاتي را از سال 1367 آغاز كردند به طوري كه در چهار سال گذشته تعدادي از اين كارهاي تحقيقاتي انجام شده امروز به عنوان فلسفه آموزش و پرورش و بر مبناي سند ملي و سند راهبردي آن آماده و امروز در واقع روز عمل كردن به آن است. وي افزود: براي پيشرفت بايد تحول ايجاد شود و چنانچه تحولي ايجاد نشود عقب مي‌افتيم. وزير آموزش و پرورش خاطرنشان كرد: براي پيشبرد اهداف آموزش و پرورش قرار است چهار دوره سه ساله در آموزش و پرورش شكل گيرد كه دو دوره سه ساله در مقطع ابتدايي و دو دوره سه ساله در مقطع دبيرستان است و براي دوره ابتدايي يك معاونت و براي دوره دبيرستان هم يك معاونت درنظر گرفته مي‌شود كه براي استان سيستان و بلوچستان به همين گونه عمل مي‌شود و پنج معاونت براي سازمان آموزش و پرورش اين استان اختصاص مي‌يابد. حاج بابايي ادامه داد: شوراي انقلاب فرهنگي در سال 71، كنكور را دو مرحله‌اي كرد در حالي كه تعداد دانشجويان و تعداد دانشگاه‌ها، محدود بود به همين دليل شوراي آموزش و پرورش مصوب كرد كساني كه معدل 14...

حكم اعدام براي متهمان پرونده تجاوز لواسان

Posted: 19 Dec 2009 07:21 AM PST

به گزارش ايسنا، دادگستري استان تهران اعلام كرد: پرونده تجاوز به عنف لواسان به لحاظ اهميت موضوع در وقت فوق العاده در شعبه 72 دادگاه كيفري استان تهران توسط هيات قضايي مورد رسيدگي قرار گرفت و پس از اخذ آخرين دفاع، دو نفر از متهمان پرونده موصوف به اشد مجازات يعني(اعدام) محكوم شدند. احكام صادره برابر مقررات به نامبردگان و وكلاي آنان ابلاغ شد تا در صورت اعتراض در فرجه قانوني مراتب به ديوان عالي كشور ارسال شود. ضمنا قابل ذكر است در خصوص متهم ديگر، پرونده مفتوح بوده و متعاقبا پس از جري تشريفات دادرسي لازم راجع به نامبرده نيز اظهارنظر قضايي مناسب به عمل خواهد آمد.

مهریزی: علیه کاشانی مصاحبه نکردم

Posted: 19 Dec 2009 07:16 AM PST

مدیرعامل باشگاه استیل آذین گفت: هیچ مشکلی بین باشگاه استیل آذین و پرسپولیس نیست و خودمان را جزیی از قرمزپوشان تهرانی می دانیم به گزارش مهر، امیر مهریزی ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: شاید بارها اعلام کرده باشیم اعضا باشگاه استیل آذین از دوستداران تیم بزرگ و مردمی پرسپولیس هستند و هیچ مشکلی بین پرسپولیس و استیل آذین وجود ندارد زیرا استیل آذینی‌ها خودشان را جزیی از پرسپولیس می‌دانند. وی افزود: دوست ندارم بازار گرمی کنم اما واقعا فردی وجود دارد که اعلام کند، هدایتی مالک باشگاه استیل آذین، پرسپولیس را دوست ندارد. هدایتی در زمان حضورش در پرسپولیس تا توانست برای این تیم خرج کرد و همیشه برای موفقیت این تیم دعا می کند، حتی روزی که با پرسپولیس بازی داشتیم نگرانی از چشمانش مشخص بود. مدیرعامل باشگاه استیل آذین تاکید کرد: قاطعانه می گویم با حبیب کاشانی و باشگاه بزرگ پرسپولیس دوست و رفیق هستیم، آرزو می کنم این دو قطب فوتبال کشورمان همیشه در کنار یکدیگر موفق و موید باشند. وی درباره وضعیت استیل آذین خاطرنشان کرد: قاطعانه برای حضور در جمع بالا نشینان جدول حرکت می کنیم، البته باید در 14 بازی آینده با چشم فینال به مسابقات فکر کنیم. مهریزی در پایان ضمن تکذیب مصاحبه خود درباره مدیر عامل باشگاه پرسپولیس گفت: من با رسانه ای درباره اظهارات کاشانی حرفی نزده ام و فقط مصاحبه ام با سایت باشگاه بوده است، از این به بعد هم دیگر درباره پرسپولیس حرفی نخواهم زد.

عکس/ دیدار ابطحی - موسوی

Posted: 19 Dec 2009 07:10 AM PST

"خاك غزه سرطان‌زا است"

Posted: 19 Dec 2009 07:06 AM PST

شماري از كارشناسان محيط زيست در كنفرانسي در ايتاليا اعلام كردند كه خاك نوار غزه به دليل اصابت بمب‌هاي رژيم صهيونيستي سمي و سرطان‌زا شده است. به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري آلمان، پژوهشگران و كارشناسان ايتاليايي در كنفرانسي در اين كشور اعلام كردند كه خاك نوار غزه حاوي فلزات سمي و مواد سرطاني است. اين كارشناسان در كنفرانسي خبري پس از سميناري در ايتاليا در اين خصوص اعلام كردند كه سمي شدن خاك غزه بر اثر بمب‌ها و سلاح‌هايي است كه رژيم صهيونيستي در تهاجم اخير خود به غزه به كار برده است. رژيم صهيونيستي از 27 دسامبر سال گذشته به مدت 22 روز از زمين، آسمان و دريا به مردم نوار غزه حمله كرد و در اين حملات با به كار بردن سلاح‌هاي ممنوعه مانند بمب‌هاي فسفري، بيش از هزار و 400 فلسطيني را كشت. كارشناسان حاضر در اين سمينار با هشدار درباره وضعيت سلامتي مردم غزه خواستار آزمايش خاك غزه در مناطقي شدند كه بمباران صهيونيستي در آنجا انجام شده است. پروفسور "پاولا ماندوكا " كارشناس ژنتيك و عضو مركز ملي پژوهش‌هاي رم در اين خصوص تاكيد كرد كه گروه كارشناسان با هماهنگي با سازمان‌هاي ديگر بهداشت جهاني به چنين نتايجي رسيدند. همچنين دكتر "موريسو باربيري " گفت كه مواد سمي كه [در غزه] پيدا شده است موادي مانند "مولپديوم " و "كادميوم " است كه سرطان‌زا هستند.

فراخوان مشمولان فارغ‌التحصيل

Posted: 19 Dec 2009 07:04 AM PST

سازمان وظيفه عمومي ناجا در اطلاعيه‌اي زمان اعزام به خدمت مشمولان فارغ التحصيل دوره‌هاي كارداني، كارشناسي و بالاتر در دي سال 1388را اعلام كرد. به گزارش فارس، بر اساس اين اطلاعيه، مشمولان فارغ‌التحصيل دوره‌هاي كارداني، ‌كارشناسي و بالاتر و همچنين مشمولان گروه‌هاي پزشكي كه برگه اعزام به خدمت از سازمان وظيفه عمومي ناجا به تاريخ اول دي 1388 دريافت كرده‌اند براي اعزام به مكان‌هاي اعلامي مراجعه كنند. مشمولان فارغ التحصيل در مقاطع مختلف تحصيلي (فوق ديپلم تا دكترا) كه زمان اعزام آنان در برگه‌هاي اعزام به خدمت صادره از سازمان وظيفه عمومي ناجا دي سال 1388 قيد شده است در ساعت 6:30 دقيقه صبح سه شنبه اول دي 88 به سازمان وظيفه عمومي ناجا (مركز وظيفه عمومي تهران بزرگ) واقع در ميدان سپاه مراجعه تا به خدمت دوره ضرورت اعزام شوند. مشمولان فارغ التحصيل در مقاطع مختلف تحصيلي (فوق ديپلم تا دكترا)كه زمان اعزام آنها در برگه هاي اعزام به خدمت صادره از سازمان وظيفه عمومي ناجا دي سال 1388 قيد شده است در ساعت 6:30 دقيقه صبح سه شنبه مورخ اول دي 88 به معاونت‌هاي وظيفه عمومي استان مربوطه (مركز استان) مراجعه تا به خدمت دوره ضرورت اعزام شوند.  

امضاي ديجيتال در كارت‌هاي هوشمند ملي

Posted: 19 Dec 2009 06:39 AM PST

معاون انفورماتيك سازمان ثبت‌احوال كشور گفت: در كارت‌هاي هوشمند ملي براي افراد امضاي ديجيتال در نظر گرفته شده است. به گزارش فارس علي اصغر عميديان امروز در نشست خبري در سازمان ثبت احوال با اشاره به اينكه در كارهاي هوشمند براي افراد امضاي ديجيتال در نظر گرفته شده است، گفت: امضاي ديجيتال علاوه بر كليد عمومي كليد اختصاصي همانند اثر انگشت يا لاله گوش افراد را در نظر گرفته‌ايم. معاون انفورماتيك سازمان ثبت‌احوال كشور افزود: داشتن امضاي ديجيتال الزام نيست، كساني كه نياز داشته باشند در كارت‌هاي هوشمند آنها اين موضوع به صورت يك «آپشن» در نظر گرفته مي‌شود. وي در پاسخ به اينكه يك فرد چندين كارت شناسايي هويتي دارد و ثبت احوال دوباره كارت شناسايي جديدي صادر مي‌كند، گفت: در سير تكاملي اسناد در سطح بين‌المللي بعد از كارت ملي كه به شكل پلاستيكي است به دنبال كاربردهاي فناوري و صدور كارت هوشمند مي‌رويم. عميديان افزود: در نهايت تعيين هويت افراد بر اساس كارت هوشمند صورت مي‌گيرد. وي با اشاره به اينكه تعيين هويت افراد از وظايف سازمان ثبت احوال است، گفت: هر جايي كه افراد نيازي به شناسايي داشته باشند مي‌توانند از كارت هوشمند استفاده كنند. معاون انفورماتيك سازمان ثبت‌احوال كشور با اشاره به اينكه كارگروهي براي كاربردهاي كارت هوشمند در معاونت راهبردي رياست جمهوري تشكيل شده است، گفت: اما هنوز نتيجه گيري نهايي اعلام نشده است. وي با اشاره به اينكه تعيين هويت افراد از وظايف سازمان ثبت احوال است، گفت: هر جايي كه افراد نيازي به شناسايي داشته باشند مي‌توانند از كارت...

دلايل انصاري براي پاسخ ندادن به سوالات بينندگان الف

Posted: 19 Dec 2009 06:30 AM PST

بخش تحليلي الف دعوت خود از آقاي موسوي، آقاي انصاري و همه چهره هاي سياسي مدعي تقلب در انتخابات 22خرداد را همچنان پابرجا تلقي مي كند و معتقد است با مناظره، گفتگو، ارائه استدلال و شواهد، بسياري از سوء تفاهم ها برطرف مي شود و چهره زلال حقيقت نمايان خواهد شد.

بخشي از مسير مسدود نواب بازگشايي شد

Posted: 19 Dec 2009 06:29 AM PST

يک خط حرکتي از مسير مسدود بزرگراه نواب منتهي به تونل توحيد درمسير شمال به جنوب از خيابان دامپزشکي بازگشايي شد. به گزارش ایرنا جانشين رييس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ روز شنبه با بيان اين خبر اعلام کرد: يک خط باقيمانده در اين مسير همچنان مسدود است که با تکميل عمليات عمراني هفته آينده باز مي شود. مسير شمال به جنوب بزرگراه نواب مسير منتهي به خروجي تونل توحيد در هفته گذشته به علت جمع آوري کارگاههاي تونل سازي مسدود بود. سرهنگ مجيد پريزاد روز شنبه به خبرنگار ايرنا گفت: اينک رفت و آمد در خط شمال به جنوب اين بزرگراه از دامپرشکي بدون مشکل ترافيکي جريان دارد.

كشف كراك 170 درصد افزايش يافت

Posted: 19 Dec 2009 06:21 AM PST

رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر تهران اعلام كرد: در 9 ماه گذشته كشف هروئين فشرده( كراك) در تهران نسبت به مدت مشابه سال قبل 170 درصد افزايش يافته است. سرهنگ جواد كشفي در گفت‌وگو با فارس گفت: در 9 ماه گذشته 37 هزار و 462 نفر قاچاقچي، توزيع كننده و حامل مواد مخدر دستگير شده‌اند. وي اظهار داشت: در 9 ماه گذشته، 6 تن و 311 كيلوگرم انواع مواد مخدر در تهران توسط مأموران پليس مبارزه با مواد مخدر كشف شده است. سرهنگ كشفي افزود: 429 كيلوگرم كراك در 9 ماه گذشته كشف شده است، اين ميزان سال قبل 158كيلوگرم بود كه نسبت به مدت مشابه سال قبل 170درصد رشد نشان مي‌دهد. رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر تهران اعلام كرد: طي اين مدت 74 كيلوگرم شيشه از قاچاقچيان و توزيع‌كنندگان مواد مخدر كشف شده است. سرهنگ كشفي گفت: در 9 ماه گذشته 103 باند قاچاق مواد مخدر شناسايي و منهدم شده‌اند و از اين قاچاقچيان 11قبضه اسلحه كشف و ضبط شده است.

3 ویژگی رادارگریزی سجیل 2

Posted: 19 Dec 2009 06:20 AM PST

رئيس سازمان هوافضاي وزارت دفاع از 3 ويژگي رادارگريزي موشك سجيل 2 به عنوان يكي از دستاوردهاي مهم متخصصان دفاعي كشورمان خبر داد و گفت: در هر 3 بخش، متخصصان ما توانسته‌اند به بالاترين سطح تكنولوژي دست پيدا كنند و از ابتكارات خاصي نيز بهره گرفته‌اند. سردار مهدي فرحي رئيس سازمان صنايع هوافضا وزارت دفاع در گفتگو با خبرگزاري فارس به شليك موفق موشك زمين به زمين سجيل 2 اشاره كرد و گفت: اين موشك بهينه‌ شده يكي از دستاوردهاي مهم متخصصان دفاعي جمهوري اسلامي ايران محسوب مي‌شود كه نقش مهمي در افزايش قدرت بازدارندگي نيروهاي مسلح كشورمان دارد. وي با اشاره به تاكيد سردار وحيدي وزير دفاع مبني بر اينكه انهدام "سجيل " توسط موشك‌هاي ضدموشك امكان‌پذير نيست، آنرا يك واقعيت مهم در ارتقاء توانمندي‌هاي دفاعي كشورمان توصيف كرد و افزود: استفاده از پوشش‌هاي ضد راداري در اين موشك با تحقيق و پژوهش متخصصان دفاعي و كارشناسان دانشگاهي ايران ميسر شده است. فرحي با تشريح ويژگي رادارگريزي موشك سجيل گفت: 3 فاكتور شامل رنگ خاص، جنس بدنه موشك و استفاده از برخي سامانه‌هاي الكترونيكي ويژه، اركان رادارگريزي اين موشك را تشكيل مي‌دهند كه در هر بخش، متخصصان ما توانسته‌اند به بالاترين سطح تكنولوژي دست پيدا كنند و از ابتكارات خاصي نيز بهره گرفته‌اند. * سرعت بسيار بالاي آماده سازي موشك سجيل رئيس سازمان صنايع هوافضا وزارت دفاع با اشاره به ديگر ويژگي‌هاي موشك سجيل گفت: سرعت عمل بسيار بالا براي استقرار، پرتاب و خروج از محل پرتاب يكي از فاكتورهايي است كه قابليت‌هاي عملياتي...

سخنرانی‌های تلویزیونی آیت‌الله جوادی آملی

Posted: 19 Dec 2009 06:18 AM PST

همزمان با فرارسیدن ایام محرم، مجموعه سخرانیهای حکیم و مفسر بزرگ قران کریم حضرت آیت الله جوادی آملی «دام ظله» با موضوع محرم در قالب برنامه هایی از صدا و سیمای جمهوری اسلامی پخش می‌شود. جدول پخش برنامه‌ها به شرح ذیل می‌باشد: 1ـ برنامه تلویزیونی «عشق خونین کربلا»، هر شب قبل از خبر ساعت 21 از شبکه اول سیما. 2ـ برنامه رادیویی «بر کرانه فرات» هر شب ساعت 21:15 از رادیو معارف (تکرار این برنامه ساعت 6:15 صبح می‌باشد).

برنامه عزاداری هیئت فرزندان روح الله

Posted: 19 Dec 2009 06:17 AM PST

هيئت فرزندان روح الله جنبش عدالتخواه دانشجويي محفل عزاداري سالار شهيدان و سخنراني با محوريت شرحي بر خطبه مناي امام حسين (ع) به مدت شش شب برگزار مينمايد. سخنرانان :استاد حسن رحيم پور ازغدي ،استاد يعقوب توكلي، حجت الاسلام  محمديان ،حجت الاسلام حميد پارسانيا،استاد امير حسين تركش دوز مداح :بديع الزمان با حضور مداحان و شاعران آئيني وشعر خواني و عاشورايي همراه با عرضه محصولات فرهنگي زمان : شنبه شب تا پنج شنبه شب دهه اول محرم (شب سوم تا شب هشتم ماه محرم ) پس از نماز مغرب وعشا مكان : مسجد جليلي، ميدان فردوسي، خيابان ايرانشهر

تکذيب ادعای اشغال چاه نفت عراق توسط ايران

Posted: 19 Dec 2009 06:13 AM PST

رييس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي با تاکيد بر اينکه هيچ گونه تعرضي از سوي عوامل و نيروهاي ايراني به خاک عراق صورت نگرفته است ، گفت: ادعاي اشغال چاه نفت عراق توسط ايران به شدت تکذيب مي شود. به گزارش ایرنا علاءالدين بروجردي ، در نخستين واکنش رسمي جمهوري اسلامي به موضوع ياد شده، تصرح کرد: نکات تبليغاتي که از سوي رسانه هاي بيگانه ادعا شده است، هم اکنون از طريق مجاري ديپلماتيک درحال بررسي است و چنانچه مشکلي وجود داشته باشد، بزودي برطرف خواهد شد. بروجردي با اشاره به روابط دوستانه و خوب ميان دو ملت و دو کشور مسلمان و همسايه ايران و عراق گفت: مطالبي که در بعد تبليغاتي از سوي منابع و عوامل مخالف روابط دو کشور مطرح شده است، به هيچ وجه بر روابط عميق ميان دو کشور تاثير گذار نخواهد بود. رييس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس ضمن اشاره مجدد به روابط خوب و دوستانه ميان دو کشور دوست و همسايه، ابراز اطمينان کرد که مقامات و مسوولان عراقي تحت تاثير فضاسازي منفي رسانه هاي بيگانه که به منظور ايجاد اختلاف بين تهران و بغداد به راه افتاده است، قرار نخواهند گرفت.

انجام تست قند خون با لنزهاي چشمي

Posted: 19 Dec 2009 05:55 AM PST

دانشمند‌ان موفق به ساخت لنزهاي چشمي تماسي شده‌اند كه رنگ آنها براي هشدار دادن به بيماران ديابتي كه از آنها استفاده مي‌كنند، تغيير مي‌كند. به گزارش ايسنا، اين فن‌آوري جالب، خبري خوش براي مبتلايان به ديابت است چرا كه به آنها كمك مي‌كند كه دائما بدون نياز به خارج كردن خون از بدنشان، قند خون خود را اندازه‌ بگيرند. اين لنزهاي تماسي با تغيير رنگ خود تغييرات در ميزان قند خون بيماران را به آنها اطلاع مي‌دهند و اين بيماران به زودي مي‌توانند از اين لنزهاي جديد استفاده كنند. اين لنز كه توسط «جين شانگ‌» استاد مهندسي بيوشيمي در دانشگاه اونتاريوي غربي ابداع شده، يك فن‌آوري غير تهاجمي است كه از نانوذرات در درون لنزهاي تماسي هيدروژلي استفاده مي‌كند. اين نانوذرات به مولكول‌هاي گلوكز در اشك چشم واكنش نشان داده و واكنش شيميايي ايجاد شده سبب تغيير رنگ لنز مي‌شود. محققان مي‌گويند: اين فن‌آوري كاربردهاي بالقوه ديگري نيز در ابزار بيوشيمي خواهد داشت.

رضازاده، سرپرست فدراسیون وزنه‌برداری شد

Posted: 19 Dec 2009 05:52 AM PST

دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: در جلسه ای که با علی سعید لو داشتیم ، حسین رضازاده به سرپرستی فدراسیون وزنه برداری برگزیده شد.   به گزارش واحد مرکزی خبر، بهرام افشارزاده افزود: در این نشست همچنین داراب ریاحی به عنوان نائب رئیس و جلایر به عنوان دبیر فدراسیون وزنه برداری انتخاب شدند. وی ادامه داد: خبرهایی که مبنی بر محرومیت دائم رضازاده از مربیگری مطرح شده است هم به هیچ عنوان صحت ندارد. پیش از این بهرام افشار زاده رئیس فدراسیون وزنه برداری بود.

الزام برچسب ایران‌کد بر روی کالاهای وارداتی

Posted: 19 Dec 2009 05:49 AM PST

مدیر کل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت گفت: به منظور جلوگیری از واردات کالاهای بی کیفیت درج برچسب ایران کد برروی لوازم خانگی الکترونیکی وارداتی از اول دی امسال الزامی می شود.   به گزارش واحد مرکزی خبر ، حمید صافدل افزود : از 15 دی 88 مقرر شد تا در گروه لوازم الکترونیکی خانگی درج برچسب ایران کد منطبق شده با شماره سریال کالا بر روی بسته بندی مصرف کننده کالاهای وارداتی الزامی شود. وی اظهارداشت: این تصمیم در جلسه راهکارهای اجرایی ممانعت از واردات کالاهای بدون کیفیت در سازمان توسعه و تجارت اتخاذ شده است و قرار است توسط مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات ایران و با همکاری سازمان توسعه و تجارت و شرکت راهبر اجرایی شود. وی تصریح کرد: همچنین در این جلسه مقرر شد تا از ابتدای بهمن درج ایران کد بر پروفرمای صادرشده از جانب فروشندگان خارجی برای آن دسته از کالاهایی که مشمول اخذ ایران کد هستند ، الزامی شود.

اعلام تدابير ويژه راهنمايي‌و‌رانندگي براي ايام محرم

Posted: 19 Dec 2009 05:42 AM PST

رييس مرکز کنترل ترافيک شهري راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي با اعلام اتخاذ تدابير ويژه براي ايام محرم گفت : جلسه هايي با دفاتر سازمان تبليغات اسلامي و واحد هاي انتظامي برگزار شده و شيوه نامه اي براي تمامي عوامل راهور در کشور ارسال شده است . به گزارش ايرنا ،سرهنگ "محسن مهرآيي" روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود :‌بر اساس اين شيوه نامه ،تمامي عوامل راهور در کشور موظف شده اند امکانات در زمينه نيروي انساني و تجهيزات خودرا براي روان سازي معابر و جلوگيري از هرگونه انسداد بکار گيرند . وي با اشاره به هماهنگي هاي بين بخشي با ساير ارگانهاي مسوول در زمينه برگزاري هر چه باشکوه تر ايام محرم گفت: پيش از اين حضور در صحنه سوانح رانندگي 10 تا 15 دقيقه بوده است که بنابر دستور اين جلسه مقرر شد اين زمان به حداقل برسد . مهرآيي با اشاره به تفاهم نامه بين راهنمايي و رانندگي و پليس پيشگيري در تهران گفت : تهران به 9 منطقه شامل هفت بخش مرکزي و دو بخش شمال (شميران )و جنوب (شهر ري ) تقسيم شده و تدابير ترافيکي و امنيتي لازم اتخاذ شده است . وي با اشاره به فعاليت دو هزار و 500 مسجد،يک هزار و 200 حسينيه ،چهار هزار و 300 هيات چادري،پنج هزار هيات موردي و 500 هيات در مدارس در تهران ،گفت : راهنمايي و رانندگي با استفاده از تمامي ظرفيت هاي خود و با بکار گيري بيش از 30 درصد نيروهاي خود در اين بخش سعي...

سهام ايران‌خودرو در بانک پارسيان عرضه مي‌شود

Posted: 19 Dec 2009 05:40 AM PST

معاون اقتصادي ايران خودرو از عرضه سهام اين گروه خودروسازي در بانک پارسيان در آينده نزديک خبر داد. به گزارش ايرنا و به نقل از روابط عمومي ايران خودرو، "علي مهري" اظهار داشت: موانع اجرايي فروش سهام رفع و همچنين موافقت با بانک صنعت و معدن جهت آزاد سازي سهام در توثيق صورت گرفته به نحوي که با اعلام کارگزار مبني برآماده بودن عرضه سهام آزاد مي شود. وي با اشاره به اين که 32 در صد سهام بانک پارسيان به 18 شرکت گروه ايران خودرو تعلق دارد، گفت: موافقت سازمان بورس براي تجميع کدهاي سهام جهت عرضه بلوکي سهام نيز اخذ شده است و با توجه به قيمت تمام شده نسبتا پايين سهام گروه پيش بيني مي شود که با عرضه بلوکي اين سهام، سود قابل توجهي براي سهامداران تامين شود. وي قيمت بلوکي سهام بانک پارسيان را تابع شرايط رقابت در بورس دانست و گفت: مذاکرات با چند گروه خريدار صورت گرفته و توافق هاي لازم ايجاد شده است و پيش بيني مي شود شرايط رقابتي مناسبي براي فروش سهام مذکور ايجاد شود. مهري عرضه سهام بانک پارسيان را يکي از مهم ترين راهکارهاي اصلاح ساختار مالي ايران خودرو دانست و گفت: واگذاري برخي شرکت ها و ادغام شرکت هايي که فعاليت هاي موازي يا مشابه دارند، از ديگر راهکار هاي تحقق اين امر است. معاون اقتصادي ايران خودرو افزود: ادغام شرکت هاي آپکو و سيتکو در دست اجرا است و در دي ماه نهايي مي شود و ادغام دو شرکت ليزينگ هم...

كرانچار: با آرامش به صدر جدول نزديك مي‌شويم

Posted: 19 Dec 2009 05:35 AM PST

سرمربي تيم فوتبال پرسپوليس گفت: پيروزي برابر پاس همدان آرامش خوبي به تيم وارد كرد و اميدوارم هر چه زودتر به بالاي جدول نزديك شويم. زلاتكو كرانچار در گفت‌وگو با فارس در خصوص اينكه چرا در كنفرانس خبري بازي روز گذشته پرسپوليس با پاس همدان در برابر سئوال درباره نيكو، فرزندش ناراحت شد و نشست را ترك كرد؛ اظهار داشت: هر سئوال جاي خود را دارد. كنفرانس پس از بازي بود و خبرنگاران بايد در مورد نكات فني بازي سئوال بپرسند. وي ادامه داد: نيكو بازيكن خوب و بزرگي است. وي 50 بازي ملي دارد و اميدوارم در آينده بتواند براي انگليس بازي‌هاي بهتري انجام دهد و موفق‌تر باشد. وي بازيكن تاكتيك‌پذيري است و مشاوره‌هاي زيادي از من مي‌گيرد. كرانچار افزود: بازي كردن در تيم تاتنهام ارزش زيادي دارد و كار هر شخصي نيست. نيكو به دنبال همتا در تيم تاتنهام مي‌گردد تا بتواند خط تهاجمي قوي‌تري بسازد. سرمربي پرسپوليس درباره مشكل گلزني اين تيم خاطرنشان كرد: در اين مورد دغدغه دارم و اميدوارم هر چه زودتر حل شود. اشپيتيم آرفي و محسن خليلي بازي‌ خوبي از خود به نمايش گذاشتند. ما در بازي روز گذشته مجتبي زارع را كه بازيكن تهاجمي است در اختيار نداشتيم. وي درباره پيروزي برابر پاس عنوان كرد: اين پيروزي آرامش خوبي به تيم وارد كرد و اميدوارم هر چه زودتر به بالاي جدول نزديك شويم. جلسه‌اي كه بازيكنان با حبيب كاشاني، سرپرست باشگاه برگزار كردند نتيجه خوبي داشت و اميدواري‌هاي زيادي به تيم بازگرداند. كرانچار تصريح كرد: بازي‌هاي ليگ برتر...

واكنش ساركوزي به اظهارات احمدي‌نژاد درباره ...

Posted: 19 Dec 2009 05:30 AM PST

رئيس‌جمهور فرانسه از اظهارات روز گذشته همتاي ايراني خود درباره "كلوتيد ريس " تبعه فرانسوي بازداشت شده در ايران به جرم جاسوسي استقبال و ابراز خرسندي كرد. به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري فرانسه، "نيكلا ساركوزي " طي كنفرانسي مطبوعاتي درباره اظهارات روز گذشته "محمود احمدي‌نژاد " درباره "كلوتيد ريس " در ادعايي اعلام كرد: «من از اظهارات آقاي احمدي نژاد بسيار خرسندم. اظهارات وي نشان داد كه او بالاخره به بي‌گناهي ريس پي برده است.» وي در ادامه ادعاي خود افزود: «اظهارات احمدي‌نژاد نشان داد كه ريس كه هم‌اكنون در ايران به سر مي‌برد و اجازه خروج از اين كشور را ندارد، با آنچه مقامات ايراني به وي نسبت داده‌اند در ارتباط نبوده است و به خاطر مقامات فرانسوي در ايران تحت آزادي مشروط به سر مي‌برد و بنابراين بي‌گناه است. اين همان چيزي است كه من از ابتداي اين بحران بي‌وقفه به دنبال اثبات آن بودم و اين مسئله به شيوه‌اي بهتر از اين قابل ابراز و بيان نبود.» رئيس‌جمهور فرانسه در ادامه گفت: «ريس هرگز جاسوس نبوده است و من براي اين سخن آقاي احمدي‌نژاد كه اعلام كرد اگر ريس تحت بازداشت است بخاطر مقامات فرانسوي است نه كاري كه خود او انجام داده، ارزش قائلم. من نمي‌خواهم هيچ كاري براي بدتر كردن اوضاع انجام دهم و اميدوارم كه كلوتيد ريس به فرانسه بازگردد.» ساركوزي همچنين افزود: «ريس يك دختر جوان است كه به ايران علاقه‌مند است و فرهنگ و زبان اين كشور را دوست دارد و لياقت و شايستگي‌اش...

آغاز پيش‌ثبت‌نام عتبات عاليات از 30 ‌آذر

Posted: 19 Dec 2009 05:24 AM PST

معاون عتبات مقدسه سازمان حج و زيارت گفت: پيش ثبت نام اعزام به عتبات عاليات از 30 ‌آذر شروع مي‌شود و تا 7 دي ادامه دارد، نتايج قرعه كشي متقاضيان نيز 11 دي اعلام مي‌شود. به گزارش فارس، حسين اكبري افزود: درباره ثبت‌نام‌ گروه‌هاي اعزامي عتبات عاليات (از تاريخ 3/11/88 تا 20/12/88) به مانند دوره‌‌هاي قبل در اين دوره نيز متقاضيان تشرف قبل از ثبت‌نام در گروه‌ها، در سامانه پيش ثبت‌نام عتبات نام‌نويسي كرده و كد رهگيري دريافت خواهندكرد. وي گفت: شروع پيش ثبت‌نام از ساعت 8 صبح روز دوشنبه مورخ 30/9/88 تا ساعت 24 روز دوشنبه 7/10/88 خواهد بود. به گفته وي روزهاي 8 و 9 دي مشخصات ثبت‌ شده متقاضيان با اطلاعات پايگاه ثبت‌ احوال كشور مطابقت داده شده و افرادي كه اطلاعات آنها مغايرت داشته باشد از سيستم حذف خواهند شد. اكبري افزود: روز پنجشنبه 10/10/88 قرعه‌كشي بين متقاضيان انجام و نتيجه آن روز جمعه 11/10/88 بر روي سامانه پيش ثبت‌نام عتبات عاليات قرار خواهد گرفت كه متقاضيان مي‌توانند با مراجعه به سايت مذكور از نتيجه پيش ثبت‌نام و تاريخ ثبت‌نام خود در كاروان‌ها مطلع شوند. معاون عتبات مقدسه سازمان حج و زيارت افزود: مديران دفاتر حج و زيارت همانند دوره قبل اطلاع رساني لازم را به مسئولان استاني، كارگزاران و زائران انجام دهند و در طول ايام پيش ثبت‌نام داراي شيفت بوده و تلاش كنند. سؤالات احتمالي متقاضيان را پاسخگو باشند. وي گفت: افرادي كه در پيش ثبت‌نام دوره‌هاي قبل (از 27/8/88 تا 29/10/88) شركت كرده و حائز اولويت تشرف اعلام نشده‌اند...

نخبه رانت‌جو

Posted: 19 Dec 2009 05:17 AM PST

در انتخابات اخير، شکاف نخبگان رانتجو و احمدي نژاد به صورت آشکارتري نمايان شد و او توانست بار ديگر خود را نماد مقابله با رانت جويان نشان دهد.

قالیباف: هدف جریانات شایعه‌ساز چیست؟

Posted: 19 Dec 2009 04:06 AM PST

محمدباقر قالیباف در تهران امروز نوشت: در دنيا نگاه مديران امور شهري به افزايش ميزان آسايش و رفاه مردم در كلانشهرها معطوف است و يكي از شاخصه‌هاي اندازه‌گيري آسايش شهروندان، ميزان سازه‌هاي زيرسطحي است. اين تاسيسات شامل تونل‌هاي حمل‌ونقلي يا همان مترو، شبكه جمع‌آوري فاضلاب، شبكه جمع‌آوري آب‌هاي سطحي، كانال‌ها و... بوده و هرگاه زيرسطح يك شهر به اندازه كافي و استاندارد ساخته شده باشد، زندگي و حمل‌ونقل روي سطح شهر نيز به آساني صورت خواهد پذيرفت. مشكل شهر تهران اين است كه زير سطح آن هيچ‌گاه ساخته نشده است اما ما مصمم بوده و هستيم كه استانداردهاي روز دنيا را در مورد پايتخت اعمال كنيم. به‌طور مثال با احداث 350 كيلومتر شبكه جمع‌آوري آب‌هاي سطحي، ميزان آب‌گرفتگي معابر نسبت به سال‌هاي نه چندان دور گذشته بسيار كمتر و در حوزه آبگيري سطح شهر، آرامش بيشتري نصيب حال شهروندان شده ضمن اينكه ترافيك ناشي از آب‌گرفتگي‌ها هم كاهش پيدا كرده است. با توضيحاتي كه ارائه شد بايد گفت ما هيچ‌گاه مبحث «تونلينگ» را در شهر تهران متوقف نخواهيم كرد و با علم به مشكلات احتمالي موجود به رسالتي كه داريم فكر كرده و جهت رفاه حال تهراني‌ها، ناملايمات و سختي‌ها را به جان مي‌خريم.با وجود همه اين حرف و حديث‌ها اين تونل به بهره‌برداري مي‌رسد. معلوم نيست چرا عده‌اي اينگونه به موضوع تونل توحيد مي‌پردازند و شايعاتي در رابطه با آن خلق مي‌كنند؟ مساله‌اي كه در روزهاي اخير در رابطه با ريزش بخشي از آن مطرح شده نيز واقعيت ندارد. در واقع دوربرگردان جنوبي آن...

حضور آیت‌الله جوادی آملی در نماز جمعه این هفته قم

Posted: 19 Dec 2009 04:04 AM PST

پس از استعفای این عالم برجسته حوزوی از امامت جمعه قم،‌ برخی رسانه‌ها و چهره‌های سیاسی تلاش کرده بودند تا این موضوع را سیاسی نشان دهند.

آمار اشتغال اتباع افغان در ایران

Posted: 19 Dec 2009 03:09 AM PST

براساس آمارها بیش از 2 میلیون و 500 هزار مهاجر افغانی در ایران حضور دارند که این تعداد، یک میلیون و 600 هزار فرصت شغلی را در کشور تصاحب کرده اند. به گزارش «جوان آنلاین»،ار این تعداد استان تهران 59 درصد را به خود اختصاص داده که 323209 نفر از این افراد در این استان دارای مجوز بوده و 480000 نفر نیز بدون مجوز هستند. براین اساس،شهرستان پاکدشت با کسب 28 درصد و شهر تهران با 2درصد بیشترین و کمترین افغانی را در خود جای داده اند. همچننی 79000دانش آموز مجاز و 25273 دانش آموز غیر مجاز افغانی در ایران به تحصیل مشغولند.با وجود اعلام مبادی ذیربط مبنی بر ساماندهی وضع افاغنی در ایران و لزوم اقدامات کنترلی روی انها متاسفانه تاکنون اقدام موثر و پیشگیرانه در این مورد صورت نگرفته است. حضور بیش از 2 میلیون و 500 هزار افغانی ضمن اشغال یک میلیون و 600 هزار فرصت شغلی در کشور،باعث بروز مشکلات و معضلاتی در حوزه های امنیتی،بهداشتی،اجتماعی و فرهنگی شده است.  

ایران در تولید رادیو داروها خودکفا شد

Posted: 19 Dec 2009 03:00 AM PST

معاون غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به همکاری این معاونت با سازمان انرژی اتمی ایران در تولید رادیوداروها گفت: ایران در زمینه تولید رادیوداروهای مورد نیاز خود به خودکفایی رسیده و نیازی به واردات در این زمینه ندارد. دکتر ابراهیم شیبانی در گفتگو با مهر افزود: رادیوداروهایی که در کشور با همکاری سازمان انرژی اتمی تولید می کنیم نیاز داخلی را رفع کرده و ما در این زمینه به حد خودکفایی رسیده ایم. وی تاکید کرد: مشکلی در این زمینه وجود نداردو نیازی به واردات این نوع از داروها نداریم زیرا تولیدات داخلی در این بخش کفایت می کند. شیبانی درباره داروهایی که در این حوزه تولید می شوند به مهر گفت: داروهایی که اکنون مورد نیاز بوده و در گروه رادیوداروها قرار دارند با همکاری سازمان انرژی اتمی کشور تولید می شوند و معاونت غذا و دارو از نظر نظارت و ارائه مجوز نهایت همکاری را در این بخش دارد. وی خاطرنشان کرد: این داروها از نظر کیفیت هم مناسب است و با توجه به توانایی سازمان انرژی اتمی از نظر تولید رادیوداروها مشکلی از نظر کیفیت و کمیت وجود ندارد. به گزارش مهر، قرارداد 6 طرح کلان ملی تولید رادیوداروها، تهیه شناور تحقیقاتی، تولیدداروها و مواد اولیه وارداتی، تولید واکسن آنفلوانزای فصلی و A، طراحی و ساخت راکتور و نیروگاه آزمایشی گداخت و سلول درمانی بیماریهای صعب العلاج همزمان با هفته پژوهش آذرماه سال 88 با حضور محمود احمدی نژاد - رئیس جمهور منعقد شده است. بر اساس...

جزئيات هك شدن توئيتر توسط هكرهای ايرانی

Posted: 19 Dec 2009 02:59 AM PST

بررسي هاي يك شركت امنيتي نشان مي دهد هكرهاي ايراني با نام مستعار ارتش سايبر ايرانيان در روز جمعه ترافيك سايت توئيتر را بر روي سايت ديگر منتقل كرده پيام هاي مورد نظر خود بر ضد دولت آمريكا را به نمايش گذاشتند. هكرها براي اين كار با استفاده از يك حساب كاربري اختصاص يافته به توئيتر به ركوردهاي دي ان اس اين سايت دسترسي پيدا كرده اند. توييتر ابتدا هك شدن سايت خود را حاصل تغييرات در سوابق و ركوردهاي دي ان اس اين شركت اعلام كرده بود. مقامات اين شركت ساعت ايجاد اختلال در دي ان اس اين سايت را 2:30 دقيقه صبح جمعه به وقت محلي اعلام كرده اند. توييتر از خدمات شركتي به نام Dyn Inc. در نيوهمپشاير براي مديريت ركوردهاي دي ان اس خود استفاده مي كند كه آدرس twitter.com و آدرس هاي IP سرور آن را با يكديگر مطابقت داده و تنظيم مي كند. مسئولان شركت Dyn هك شدن زيرساخت هاي خود را رد كرده و مي گويند به نظر مي رسد فردي با دستيابي به مشخصات حساب كاربري مورد استفاده توييتر موفق به تغيير در ركوردهاي دي ان اس اين سايت و هدايت كاربران به سايت ديگري شده است. هنوز مشخص نيست فردي كه خود را كاربر قانوني اين حساب كاربري جا زده كيست و وي چگونه كلمه ورود اين حساب كاربري را به دست آورده است، اما ترديدي وجود ندارد كه تغييرات در دي ان اس سايت توييتر از اين طريق صورت گرفته است. كيل يورك معاون بازاريابي...

اظهارات جدید کروبی درباره دولت احمدی‌نژاد

Posted: 19 Dec 2009 02:59 AM PST

سکوت رئیس جمهور کشورمان نسبت به اهانتها و هتاکی های برخی مخالفانش، علاوه بر اینکه مورد تمجید دوستداران انقلاب قرار گرفته، برخی مخالفان دولت را به شدت عصبانی کرده است. به گزارش جهان، در همین زمینه، یکی از چهره های شاخص سیاسی کشور در دیدار چندی پیش خود با رئیس جمهور از سکوت و تحمل محمود احمدی نژاد در برابر اهانتها و شعارهای بی شرمانه یک جریان خاص علیه وی، تقدیر و تشکر کرد.  از سوی دیگر، مهدی کروبی در تازه ترین اظهاراتش در مصاحبه با BBC  گفت: "دولت احمدی نژاد چون با زور بر سر کار آمده است مانند سلطنت شده و نمی تواند 4 سال خود را به پایان رساند." وی در ادامه گفت:"دولت احمدی نژاد از سوی مجلس، مردم و جامعه جهانی با فشار روز افزونی مواجه خواهد شد." وی همچنین ادعای تحت فشار و آزار بودن زندانیان را تکرار کرد. کروبی در ادامه سخنان خود گفت: "از روز اولی که احمدی نژاد به دور دوم ریاست جمهوری خود راه یافت اطمینان پیدا کرده ام که وی این دوره را به پایان نخواهد برد". وی که ادعا دارد دولت احمدی نژاد غیر قانونی است می گوید که تنها راه باقی ماندن وی استفاده از زور است. گفتنی است این اظهارات کروبی در حالی صورت می گیرد که علاوه بر سکوت دکتر احمدی نژاد در برابر هتاکی ها و ناسزاهای برخی افراد،  وی تلاشها و رایزنی هایی را برای آزادی بازداشت شدگان و متهمان حوادث اخیر انجام داده است.  

تولید سوخت رآكتور آب سنگين اراك در ايران

Posted: 19 Dec 2009 02:55 AM PST

رئيس سازمان انرژي اتمي با بيان اينكه كار در رآكتور آب سنگين اراك به خوبي پيش مي‌رود، گفت كه در حال تامين سوخت غيرواقعي و واقعي رآكتور آب سنگين اراك در داخل ايران هستيم. «علي اكبر صالحي» رئيس سازمان انرژي اتمي كشورمان در گفتگو با خبرگزاري فارس درباره زمان راه‌اندازي نيروگاه اتمي بوشهر، تبادل سوخت مورد نياز رآكتور تحقيقاتي تهران،‌ رآكتور آب سنگين اراك، احداث 10 سايت جديد غني‌سازي و ... پاسخ داد. * برآورد مالي 10 سايت جديد غني‌سازي فارس: برآورد مالي سازمان براي احداث 10 سايت جديد غني‌سازي چقدر است؟ صالحي: برآورد مالي براي احداث 10 سايت جديد غني‌سازي كمتر از آن چيزي است كه براي احداث اولين سايت در كشور داشتيم. در گذشته زمينه‌هاي لازم براي احداث سايت غني‌سازي در كشور وجود نداشت اما اكنون تمامي ماشين آلات و تجهيزات در كشور وجود دارد و اين بدين معناست كه هزينه‌ها براي احداث اين تاسيسات كاهش يافته است، اما اگر اجازه دهيد وارد اين بحث نشويم. * راه‌اندازي رآكتور آب سنگين اراك فارس: رآكتور آب سنگين اراك در چه مرحله‌اي قرار دارد؟ آيا به زودي راه‌اندازي خواهد شد؟ صالحي: رآكتور آب سنگين اراك از افتخارات ملي ماست و احداث اين رآكتور اقدام شجاعانه‌اي بود كه برداشته شد، بنابراين جا دارد از تمامي عزيزاني كه در اين عرصه تلاش كرده و مي‌كنند، قدرداني نمايم. خوشبختانه كار در رآكتور آب سنگين اراك به خوبي پيش مي‌رود و تمامي مسائل حساس مربوط به رآكتور پشت سر گذاشته شده و مي‌توان گفت كه سه تا چهار سال طول مي‌كشد تا اين...

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر