۱۳۸۸ دی ۵, شنبه

Alef dot ir

Alef dot ir


نامه‏اي به آقاي خاتمي

Posted: 26 Dec 2009 06:34 AM PST

حتما نهم اسفند ۱۳۷۵را به یاد دارید، روزی که به دانشگاه ما آمدید و ما دانشجویان با شوری وصف نا‌ شدنی از شما استقبال کردیم و عهد کردیم در برابر ظلم، فساد و نا‌ برابری‌های اجتماعی بایستیم.

مکن ای صبح طلوع

Posted: 26 Dec 2009 02:30 AM PST

بعضی ريتم‏ها و ملودی‏های عاشورائی و صور شعری مرتبط با آن، لابد اصالتی داشته‏اند که در طول سالهای دراز، از آزمونِ آموزگارِ سختگير تاريخ پیروز بيرون آمده و ماندگار شده‏اند.

تشییع پیکر مطهر 2 شهید در تبریز

Posted: 26 Dec 2009 12:29 AM PST

پیکر مطهر 2 تن از شهدای هشت سال دفاع مقدس در تبریز تشییع شد. به گزارش واحد مرکزی خبر، پیکر پاک شهیدان عباس خرازی نوبخت و ایوب قره جه اصل بعد از اقامه نمازجمعه بر دوش مردم شهیدپرور از مصلای حضرت امام خمینی (ره) به طرف میدان ساعت تشییع و در گلزار شهدای وادی رحمت تبریز در جوار یارانشان به خاک سپرده شدند. این شهیدان والا مقام در عملیات خیبر در منطقه جزیره مجنون به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

ایران اسلامی غرق در ماتم اباعبدالله الحسین (ع)

Posted: 26 Dec 2009 12:28 AM PST

دوستداران و عاشقان ابا عبدالله الحسين (ع) همزمان با شب تاسوعاي حسيني در رثاي سالار شهيدان و برادر با وفايش علمدار و سقاي دشت کربلا ابوالفضل العباس (س) تا پاسي از شب به عزاداري پرداختند. گزارش خبرنگاران ايرنا از نقاط مختلف کشور حاکيست: مساجد ، تکايا و هيئت هاي عزاداري در شب تاسوعا شاهد حضور انبوهي از افشار مختلف اعم از پير و جوان ، زن و مرد و حتي نوجوانان و خردسالان بود که با عشق زايدالوصفي به اين اماکن آمده بودند تا ياد وخاطره حماسه حسيني را زنده نگه دارند. شور حسيني در جاي جاي تهران در شب تاسوعاي امام حسين (ع) به چشم مي خورد و نواي يا حسين و ابوالفضل به همراه صداي حزن انگيز طبل و سنج درفضاي شهر تهران طنين انداز شده بود. همه جا بوي عود و عنبر و اسپبند به مشام مي رسيد و مردم تهران با بر پايي پايگاهها و ايستگاههاي مخصوص پخش چاي و نذورات از مردم بويژه عزاداران و رهگذارن پذيرايي مي کردند. گزارش خبرنگاران ايرنا از شهرهاي مقدس مشهد ، قم و شهرري نيز حاکيست: حال هواي اين شهرهاي مذهبي نيز در شب تاسوعاي حسيني زائرين و ساکنين اين شهرها را تحت تاثير قرارداده بود و فضاي نوراني مکانهاي مقدس اين شهر ها ،حال هواي ملکوتي مراسم تاسوعا دراين شهرها را دو چندان کرده بود. حضور اقليت هاي مذهبي و مسلمانان خارجي مقيم تهران وشهرهاي قم و مشهد درکنار عزاداران واقعه جانسوز و عبرت آموز کربلا جالب توجه است.

قیام و عزاداری حسینی؛ علتها و آسیب‌ها

Posted: 25 Dec 2009 03:58 PM PST

دکتر عطالله رفیعی مدرس حوزه و دانشگاه به سوالات بینندگان الف درباره فلسفه قیام حسینی ونیز آسیب‌ها و بایسته های عزاداری ها پاسخ می دهند. (15 سوال، 3 پاسخ)

رد شایعات سفر جان کری به ایران

Posted: 25 Dec 2009 03:52 PM PST

سخنگوی جان کری سناتور دموکرات با رد شایعات سفر این مقام آمریکایی به ایران گفت که رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا برنامه ای برای چنین سفری در دست ندارد. به گزارش مهر، "فردریک جونز" سخنگوی جان کری به خبرگزاری فرانسه اطلاع داده است که وی برنامه ای برای سفر به تهران و دیدار با مقام های جمهوری اسلامی ایران ندارد. این سخنگو همچنین در پاسخ به این رسانه در این باره که آیا سناتور کری مخالف مصوبه مجلس نمایندگان برای تحریم بنزینی ایران است یا خیر گفت : سناتور کری برای بررسی این لایحه نیاز به زمان دارد. این سخنگو در ادامه قویاَ این گفته را که کری مخالف تحریم ایران و رسیدن این لایحه به صحن سنا است، رد کرد، اما در عین حال گفت وی به عنوان رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا از چنین قدرتی برخوردار است. "فردریک جونز" در عین حال افزود: ما برای رسیدن به راه حلی که حداقل دستاوردی برای تمام طرفها داشته باشد کار می کنیم و هیچ تعلل و بن بستی وجود ندارد و اینها صرفاً پیش بینی های روند قانونگذاری است. رسانه ها همچنین از تلاشهای لابی صهیونیست موسوم به کمیته امور عمومی آمریکا- اسرائیل (ایپک) برای فشار بر مخالفین این لایحه و حمایت از موافقین آن خبر می دهند. گفته می شود که تماسهای مکرری میان این کمیته و کریستوفر داد به عنوان پشتیبان اصلی این لایحه و همچنین مخالفین احتمالی آن در جریان است. لایحه تحریم بنزین ایران که از سوی "کرستوفر داد" ارائه شده...

سخنراني رئيس جمهور در مراسم عزاداري مسجد ارك

Posted: 25 Dec 2009 01:01 PM PST

محمود احمدي‌نژاد با حضور در مراسم عزاداري مسجد ارك در رابطه با اوضاع فعلي جامعه سخنراني كرد. به گزارش فارس، محمود احمدي‌نژاد رئيس جمهور اسلامي ايران با حضور در مراسم عزاداري در مسجد ارك تهران طي سخناني به ارزيابي عملكرد دولت در رابطه با مسائل مذهبي و نقشه شوم استكبار در رابطه با مخالفت با مراسم عزاداري حضرت اباعبدالله حسين(ع) پرداخت. در پي صحبت‌هاي افشاگرانه محمود احمدي‌نژاد عزاداران حسيني در مسجد ارك با شعارهاي "مرگ بر ضد ولايت فقيه "، "مرگ بر غارتگر بيت‌المال " و "ابوالفضل علمدار، احمدي‌نژاد را نگه دار " استقبال كردند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر